Istoric

Incepand din 1994, in Romania audienta televiziunilor se masoara cu metode stiintifice. Pana in 1998, piata de televiziune a utilizat date de audienta bazate pe completarea de catre consumatori a unor jurnale personale. Intre 1998 si 2003 pe piata au concurat doua firme care masurau audienta cu ajutorul unor aparate electronice (peoplemeter) instalate in anumite gospodarii.

In anul 2001, un grup format din statii TV, agentii de media si publicitate si clienti de publicitate, au hotarit infiintarea Asociatiei Romane pentru Masurarea Audientelor (ARMA), din dorinta de a furniza membrilor sai informatii impartiale, precise si obiective referitoare la audienta mass media din Romania, caracteristicile si performantele acestora.

In anul 2002, Asociatia a fost implicata in redactarea continutului Legii nr. 504/2002 a audiovizualului privind procedura de selectare a furnizorului Serviciului National de Masurare a Audientelor TV (S.N.M.A.TV).

Iar in anul 2003, reprezentanti ai Asociatiei au fost desemnati sa faca parte din Comisia Paritara care a organizat licitatia pentru alegerea furnizorului S.N.M.A.TV, incepind cu anul 2004, conform Legii de mai sus (nr. 504/2002) privind audiovizualul.

Incepand cu anul 2004, toti membrii ARMA recunosc si accepta numai datele furnizate de Asociatia Romana pentru Masurarea Audientelor.

Asociatia este contractorul Serviciului National de Masurarea Audientelor TV si este titulara drepturilor de proprietate intelectuala cu privire la datele obtinute din S.N.M.A.TV.

In intervalul 2004-2007 SNMATV a fost furnizat de catre TNS-AGB International S.R.L., o companie ce a rezultat din fuziunea locala a TNS cu AGB Nielesen Media Research. De la 01.01.2008 SNMATV este furnizat de catre compania GfK Romania SRL si se va derula pana la 31.12.2011.

In 2006, reprezentantii Asociatiei au fost desemnati sa faca parte din Comisia Paritara care se ocupa de organizarea licitatiei pentru alegerea furnizorului S.N.M.A.TV incepind cu anul 2008.

In anul 2010, reprezentantii Asociatiei (5 statii de televiziune, 5 agentii de publicitate/media si 5 clienti in calitate de observatori) au fost desemnati sa faca parte din Comisia Paritara (COMPAR) care s-a ocupat de organizarea licitatiei pentru alegerea furnizorului serviciului de masurare a audientelor TV incepind cu anul 2012.

Incepind cu 1 ianuarie 2012 serviciul de masurare a audientelor TV va fi furnizar de catre compania Kantar Media Audiences.

Asociatia monitorizeaza modul in care S.N.M.A.TV este furnizat astfel incat membrii sai si piata de publicitate sa obtina date valide cu privire la performantele statiilor TV