SNMATV

Prezentarea Serviciului National de Masurare a Audientelor TV (SNMATV)

In cadrul ARMA este organizat Serviciul National de Masurare a Audientelor TV (SNMATV), care reprezinta barometrul comportamentului de consum TV din Romania, cunoasterea audientei TV reprezentand elementul de referinta pentru toti cei care vor sa foloseasca acest canal ca mijloc de comunicare in masa.

Serviciul utilizeaza un sistem de peoplemeter-e (aparate ce sunt instalate televizoarelor din gospodariile selectate in panelul cercetat) care inregistreaza secunda de secunda canalul TV vizionat. Ulterior, aceste date sunt raportate catre institutul de cercetare, sunt validate de softul de productie si apoi sunt transmise clientilor. Acestia prin intermediul unui sistem informatic (InfoSys) prelucreaza toate aceste date obtinanand rapoartele dorite.

Selectarea gospodarilor unde se instaleaza aceste peoplemeter-e se bazeaza pe un sistem de cercetare de piata, folosindu-se o procedura statistica ce extrage un esantion (panel) de gospodarii reprezentativ pentru comportamentul de consum TV la nivel national.

Marimea neta a panelului este de 1200 gospodarii, studiul fiind realizat in gospodariile neistitutionalizate cu cel putin un televizor functional, din randul persoanelor de peste 4 ani, indiferent de nationalitate sau statut economico-social.

In perioada 2012-2015 Serviciul National de Masurarea Audientelor TV este furnizat de Kantar Media.

Serviciul National de Masurare a Audientelor TV presupune date zilnice de audienta, monitorizare de programe, spoturi si promouri.

 

Gasiti aici specificatii ale Serviciului National de Masurarea a Audientelor TV.